Dimecres,2 de juliol de 2025
Informació Municipal d'interésNovetatsSocisVeïns, Comerciants i Entitats del Barri

En recull de consultes que han anat arribant en les diferents alcaldies de proximitat i altres a l’oficina us hem preparat aquesta petita Guia
de contactes per a Reclamacions i avisos amb les companyies. També un petit resum del funcionament en matèria de cablejat i façanes.

* En general, per mal funcionament o per instal·lacions a les façanes, cal tenir en compte que l’Ajuntament no és operador i, per
tant, no és responsable ni del servei ni de la infraestructura d’aquestes empreses. Així doncs, els afectats es poden adreçar
directament a la companyia corresponent. Ara bé, si es tracta d’un cas que afecta directament a la via pública ho poden comunicar a
l’Ajuntament i nosaltres ja ho comunicarem a la companyia que * Pel que fa al cablejat de telecomunicacions per façana, cal tenir en
compte que, segons la Llei 11/2022, de 28 de juny, General de Telecomunicacions, aquestes instal·lacions es consideren obres
d’interès general. Això atorga als operadors el dret d’instal·lar infraestructura en espais públics i privats, incloses les façanes,
sempre que no hi hagi alternatives viables. Tot i així, es poden posar en contacte amb les companyies perquè minimitzin l’impacte visual. Com
a informació addicional, Telefónica ha començat a retirar infraestructura obsoleta en una primera fase, de pals i canalitzacions.
Està previst que en fases posteriors també la retirin de les façanes.

* En canvi, en el cas del cablejat d’Endesa que passa per façana, sí que cal autorització prèvia de la propietat abans de fer cap
actuació.

* Si no sabeu a quina empresa pertany la instal·lació que causi problema ens podeu facilitar la ubicació exacta i alguna foto per
poder-ho mirar. Des del servei corresponent, també poden mirar de fer seguiment en aquells casos en què els afectats hagin contactat
prèviament amb l’empresa en qüestió i, passat un temps (dos o tres mesos), no hagin rebut resposta. En aquests casos, és important que ens
facin arribar el número d’incidència o la comunicació enviada a l’empresa.

                                                    ***********************

Guia de Contactes per a Reclamacions i Avisos de problemes amb les companyies de serveis a Vilafranca del Penedès

1. E-Distribución (Electricitat)
E-Distrbución és l’encarregada del manteniment de la xarxa elèctrica.
• Telèfon d’avaries: 900 878 119 (Atenció 24 hores). Si detectes problemes com cables caiguts, pals en mal estat o talls elèctrics.
Si necessites gestionar desviaments de cables o la retirada de caixes i cables de les façanes:
• Telèfon d’atenció al client: 900 878 119 (Atenció 24 hores).

Altres opcions per reportar incidències proporcionant detalls de la ubicació.
• Pàgina web: www.edistribucion.com
• Aplicació mòbil: Descarrega l’app “e-distribució” per reportar problemes de subministrament o infraestructura.

2. Nedgia (Gas)
Nedgia gestiona la xarxa de distribució de gas.
Si trobes fuites, canonades en mal estat o problemes amb instal·lacions externes:
• Telèfon d’urgències: 800 760 706 (Atenció 24 hores).

Si necessites gestionar desviaments de canonades de gas o la retirada d’infraestructura de les façanes:
• Telèfon d’atenció al client: 900 100 252 (Horari comercial per a consultes no urgents).

Altres opcions per reportar incidències proporcionant detalls de la ubicació.
• Pàgina web: www.nedgia.es
o Disposa d’un formulari en línia per reportar incidències.

3. Empresa Municipal d’Aigües de Vilafranca (EMAVSA)
EMAVSA gestiona el subministrament d’aigua a Vilafranca del Penedès. Pots contactar-los per a problemes com fuites, trencaments de canonades o problemes amb comptadors.
• Telèfon d’avaries: 938 171 044 (Atenció 24 hores).
• Oficines: Carrer de la General Prim, 30, 08720 Vilafranca del Penedès.
• Correu electrònic: emavsa@vilafranca.cat
• Pàgina web: www.emavsa.com

4. Vodafone
Per reportar problemes d’infraestructura com cables de fibra, caixes de connexió en mal estat, desviament de línies o caixes:
• Telèfon d’atenció al client:
o Clients i particulars: 22123 (des de números Vodafone) o 607 123 000 (des d’altres xarxes).
o Empreses: 22122.
• Reclamacions en línia: www.vodafone.es
o Inicia sessió a l’àrea de client per enviar incidències.
• Xarxes socials: Pots contactar a @Vodafone_es a Twitter.

5. Telefònica (Movistar)
Per reportar problemes d’infraestructura com cables de fibra, caixes de connexió en mal estat, desviament de línies o caixes:
• Telèfon d’avaries: 1002 (atenció automàtica 24 hores).
• Telèfon d’atenció al client: 1004 (consultes generals).
• Pàgina web: www.movistar.es
o Pots utilitzar el xat en línia per reportar incidències.
• Aplicació Petter: https://petter.telefonica.es

Telefònica te una aplicació anomenada Petter dissenyada per reportar incidències relacionades a la seva infraestructura (cables, pals, caixes, etc.). Pots exposar el problema i inserir fotografies.
• Xarxes socials: Contacta a @Movistar_es a Twitter.

6. Orange i Jazztel
Orange i Jazztel comparteixen infraestructura, per tant, els contactes per reportar incidències són similars. Per reportar problemes d’infraestructura com cables de fibra, caixes de connexió en mal estat, desviament de línies o caixes:
• Telèfons d’atenció al client:
o Orange: 1470 (clients) / 1471 (no clients).
o Jazztel: 1565 (clients) / 640 00 15 65 (no clients).
• Pàgines web:
o www.orange.es
o www.jazztel.com
o Ambdues disposen de formularis de contacte per incidències.
• Xarxes socials:
o @Orange_es
o @jazztel_es

7. XTA (Xarxes de Telecomunicacions Alternatives)
XTA és un operador local de telecomunicacions a Vilafranca del Penedès. Per reportar problemes d’infraestructura com cables de fibra, caixes de connexió en mal estat, desviament de línies o caixes:
• Telèfon d’atenció al client: 900 696 464.
• Correu electrònic: info@xta.cat
• Pàgina web: www.xta.cat
o A l’apartat de contacte, pots reportar el que necessitis.
• Oficines: Carrer del Comerç, 26, 08720 Vilafranca del Penedès.

8. Digi
Digi és un operador de telecomunicacions que també pot tenir infraestructura a façanes o carrers. Per reportar problemes com cables de fibra, caixes en mal estat, desviament de línies o retirada d’infraestructura:
• Telèfon d’atenció al client: 642 242 096 (de dilluns a divendres de 9 h a 17 h)
• Correu electrònic: comunidades@digimobil.es
• Pàgina web: www.digimobil.es
o A l’apartat d’atenció al client es mostren diferents opcions de contacte.

9. Enllumenat públic
Per incidències al enllumenat públic, semàfors i carregador vehicle elèctric aparcament darrera l’Arxiu Comarcal:
• Telèfon d’atenció: 900 13 13 26 (les 24 hores dels 365 dies de l’any)

Trucant a aquest telèfon queda enregistrada l’hora exacta del avís i després podem reclamasinó es compleix el temps de resposta de contracte.

                                                                                ******************