Dimarts,23 d'abril de 2024
Associació de Veïns del Barri del Poble Nou de Vilafranca del Penedès
Històric d'activitatsSocis

Convocatòria Assemblea Anual de Socis/es 2023 el dimarts 12-03-24 a les 19.30 hores

Benvolguts socis i sòcies

Ens plau convidar-vos a l’Assemblea General Ordinària de Socis/es de l’any 2023, de l’Associació de Veïns del Poble Nou, que es celebrarà el dimarts 12 de març del 2024, a les 19.30 hores, en única convocatòria al nostre local social del C/ Tossa de Mar 13, amb el següent….

Ordre del dia :

Ordre del dia
1 Lectura i aprovació, si s’escau, de l’Acta de l’Assemblea Anual Ordinària de l’any 2022. Tots vostès ja la varen rebre en el seu dia però la poden consultar al web, www.veinspoblenou.cat, pestanya Assemblees i sots-pestanya Assemblea Ordinària de l’any 2022, sol·licitar una còpia per correu electrònic dirigit a veins@veinspoblenou.cat o en persona al local social, els dimarts i dijous de 10 a 12 del matí.
2 Presentació de la Memòria Anual d’Activitats 2023. La poden consultar pels mateixos mitjans anteriors a la pestanya Memòries Anuals.
3 Aprovació si s’escau dels Comptes de l’Exercici 2023 i del Pressupost per l’any 2024. El Balanç a 31-12-2023 i el Pressupost pel 2024 els poden consultar a www.veinspoblenou.cat i/o els entregarem una copia en mà el dia de l’assemblea.
4 Ratificació de les Altes i Baixes de Socis/es durant l’any  2023.
5 Ratificació de la Junta Directiva: L’actual Junta Directiva va ser aprovat el seu nomenament durant l’Assemblea Anual  de Socis/es Ordinària de l’any 2021 i el seu mandat actual acaba oficialment el 22-03-2027. No obstant l’indicat i com fem cada any ens agradaria comptar amb la seva renovada confiança.

Aprofitem aquest apartat de l’orde del dia per demanar la seva col·laboració en el sentit de passar a formar part de la Junta Directiva de l’Entitat. Tal com venim dient els últims anys, estem totalment al dia de les nostres obligacions legals, comptables i fiscals, estem totalment informatitzats i creiem que tenim l’estructura molt ben organitzada per treballar a gust, poques hores però efectives en benefici del nostre barri. Així que us animem a venir a visitar-nos i us ensenyaríem in situ el nostre funcionament i de ben segur que trobaran un espai on us sentireu confortables i útils Us esperem i gràcies!

6 Proposta de Modificació d’Estatuts en el sentit de canvi de nom de l’entitat que passaria a anomenar-se: “Associació Veïnal del Barri del Poble Nou de Vilafranca del Penedès”, tot seguint les recomanacions vigents en quant al tractament del gènere.
7 Proposta d’increment de la Quota Anual de Soci/a: La quota anual de soci que actualment es de 15 euros a l’any esta vigent des de l’any 2016, es a dir que fa 8 anys que no s’incrementa. Per totes les informacions que al llarg de l’any els hem fet arribar, per totes les gestions que efectuem durant l’any, per l’increment d’activitats que estem oferint als nostres associats, per l’increment dels costos dels nostres proveïdors de material, culturals, etc, es fa del tot necessària una revisió de l’actual quota i es proposa a l’Assemblea un nou import de 20 euros a l’any que esperem gaudeixi de la seva confiança.
8 Precs i preguntes: 

**********************************

Informacions addicionals: Adjuntem informació que estimem del seu interès com la nostra relació i treball amb l’Ajuntament de Vilafranca i altres Administracions. Tanmateix amb altres Entitats del nostre Barri. Així com el Balanç Provisional a 31-12-23 i el Pressuposts 2024.

A.1 Col·laboracions i Gestions amb l’Ajuntament de Vilafranca, altres Administracions I Entitats del Barri.  

  • Col·laboració amb l’Ajuntament de Vilafranca 2023

Durant tot l’any hem estat col·laborant activament diferents serveis de l’Ajuntament de Vilafranca amb les següents actuacions:

  • Visita anual de l’Alcalde, Regidors, Tècnics Municipals, Policia Local, etc.: Any 2023 es va realitzar sota el nou model d’Alcaldia de Proximitat durant els dies 27 al 30-11-23. Tots vostès hauran rebut el document de resum de totes les queixes, incidències i propostes recollides tant pel la pròpia associació tant com les fetes  pels socis, veïns i entitats del barri que ens varen col·laborar així com les recollides durant els dos dies de reunions publiques.

Si algú de vostès vol recuperar aquest document el poden consultar a la pagina principal de la nostra web, www.veinspoblenou.cat, sol·licitar una copia a traves del correu electrònic, veins@veinspoblenou.cat o passar pel nostre local social qualsevol dimarts o dijous de 10 a 12 hores.

  • Recollida d’incidències, queixes i suggeriments dels nostres socis, veïns i comerciants del barri, dels diferents àmbits d’actuació municipal:

Durant aquest any 2023 hem comptabilitzat un total de 18 correus electrònics de recollida dels diferents temes i estem molt satisfets donat que hem obtingut resposta al 100% dels nostres escrits amb una resolució favorable als interessos sol·licitats que estimem en un 80%.

  • Presentació d’incidències, queixes i suggeriments propis per part dels membres de la Junta Directiva:

Tanmateix hem presentat temes de recollida pròpia que anem observant en el dia a dia tot passejant pel barri o efectuant visites de control més puntuals si ha estat el cas.

Hem comptabilitzat un total de 9 correus amb una resposta del 100% i amb una resolució favorable en el 90%.

  • Temes mes importants en els que estem treballant actualment

Lamentem el tenir que informar, donada la lentitud de les negociacions,  ens seguim interessant periòdicament per les negociacions de l’Ajuntament amb Adif sobre la cobertura de la llosa pendent fins al Pont de  Moja. Sabem que es un tema ja molt preocupant per la salut i benestar de molts dels nostres veïns. Ara la bona noticia es que ja s’han reiniciat les converses i s’ha firmat un acord en que, si tot va be en dos anys podem tenir ja iniciades les obres.

Continuem fent seguiment de les plagues de rates i coloms.

Estem fent un seguiment de la gran quantitat d’embornals del barri que estant obturats per terra, fulles i herbes i estem gestionant la seva  neteja amb el Servei d’Aigües de Vilafranca que en son els responsables i ens plau informar que durant aquest mes de gener s’estan netejant els embornals del nostre barri.

Estem col·laborant activament amb el Servei d’Agents Cívics de l’Ajuntament. Cada dimarts de cada 15 dies ens visiten al nostre local i intercanviem opinions, queixes, suggerencies pròpies i dels socis i veïns, etc.

Tanmateix amb el Servei de Policia de Proximitat de la Policia Local amb qui també ens entrevistem cada dijous de cada 15 dies amb el mateix objectiu de proposar millores de civisme, circulació, seguretat, etc.

En aquest sentit estem insistint amb el importants problemes de les defecacions dels gossos, patinets per les voreres, botellons a diferents indrets del barri i qualsevol acte d’incivisme que es detecti o ens informin.

  • Col·laboració amb la “Campanya Nadal Solidari per a la Gent Gran

Un any més l’Associació de Veïns del Poble Nou, col·labora amb les “Regidores de Serveis Socials i de la Gent Gran de l’Ajuntament de Vilafranca” en la seva “Campanya Nadal Solidari  per a la Gent Gran”, que consisteix en visitar als avis i avies mes grans de 80 anys i que viuen sols o soles al nostre barri. 

Aquestes visites, enguany, les  gestionen els membres de la nostra Junta Directiva,  les nostres professores i monitores, socis i sòcies voluntàries de l’AV i diversos voluntaris/es veïns del barri que venen efectuant aquesta interesant labor des de ja fa molts anys. 

Es fa entrega d’un petit obsequi que aquest any ha estat una caixa de catànies.

Tanmateix durant aquestes visites i de forma totalment discreta i anònima s’intenta fer una petita comprovació del benestar d’aquestes persones i cas de detectar alguna problemàtica es comunica als responsables de la Regidoria de la Gent Gran qui actuen d’immediat per resoldre el possible cas plantejat. 

Tots els que participem en aquesta entranyable campanya ens sentim molt orgullosos  i satisfets ja que, de cada persona que visitem, ens emportem el seu profund agraïment i la bona estona que passem amb ells i elles. 

* * * FEM BARRI TAMBÉ PER LA NOSTRA GENT GRAN * * * 

  • Participació ens els diferents Consells Municipals de l’Ajuntament

Des de fa uns quant anys estem participant i col·laborant activament en les reunions, els treballs, propostes i resolucions dels diferents consells municipals en els que hi tenim representació i que son…

  • Consell Municipal de Igualtat, Solidaritat i Cooperació a traves de la Marina Lassa.
  • Consell Municipal del Habitatge traves d’un representant elegit per les 8 AV de Vilafranca. Aquesta legislatura ens representa l’AV de Sant Julià.
  • Consell Municipal del Medi Ambient a traves d’ un representant elegit per les 8 AV de Vilafranca. Aquesta legislatura ens representa l’AV de les Clotes.
  • Consell Municipal de Drets Socials a traves de Mª Rosa Freixedas.
  • Consell Municipal de la Gent Gran a traves de la Fina Milà.
  • Consell Municipal per la Convivència i Policia a traves de Miquel Giner.
  • Reunions i treballs amb Urbanisme, Via Publica, Pla de Mobilitat, etc. a traves d’en Joan Padilla.
  • Reunions i treballs amb Alcaldia i altres Regidories, resta d’Administracions Publiques i relacions amb altres entitats i associacions, a traves d’en Josep Mª Tobella i del membre de junta encarregat de cada tema.

A2. Altres activitats

Les poden consultar totes a la nostra Memorial Anual d’Activitats de l’any 2023 i d’entre totes volem destacar la Matinal Anual en benefici de la Marató de TV3 en que enguany es varen recaptar 1.100 euros amb l’inestimable direcció de la Meri Fernandez i la col·laboració de diverses entitats del barri i de Vilafranca, com el Grup de Bitlles Vilafranca,  Somriu Penedes, Grup Entrem, Espai SIS, Escola de ball Golden Dance Lab i els nostres professors d’idiomes.

Tanmateix seguim gaudint de col·laboracions amb altres entitats del barri com el Moviment Infantil de Vilafranca, el Grup d’Escoltes, el Casal d’Avis del Tívoli, etc.

Amb motiu del més de 40 anys de història de la nostra entitat i tal com tots vostès recordaran vàrem organitzar un Concurs pel disseny d’un nou Logotip que vàrem presentar en societat durant la Festa del Barri del passat mes de juny. Esperem que sigui del seu agrat.

Ens volem seguir obrint al barri i en aquest sentit estem preparant la nostre presentació de qui som i que fem per les escoles, llars infantils i resta d’entitats del nostre barri.

**********************************

Us esperem el dimarts 12 de març del 2024 a les 19.30 hores al nostre local social.

En acabar l’Assemblea brindarem amb una copa de cava.

Rebin una cordial salutació en nom de tota la Junta Directiva.

Associació de Veïns del Barri del Poble Nou G59163980

C/ Tossa de Mar nº 13, baixos 

Tel. 93-8915625 i Mòbil i whatsapp 626191354

veins@veinspoblenou.cat

www.veinspoblenou.cat

www.facebook.com/veinspoblenou.cat

Instagram: #barripoblenouvilafranca

08720-Vilafranca del Penedès

Isidre Barrado

Vocal

Fina Milà

Vocal

Mª Rosa Freixedas

Vocal

Miquel Giner

Tresoreria

 

Marina Lassa

Secretaria

 

Joan Padilla

Sotspresidència

 

Josep M Tobella

 Presidència

A3. Annexes

Balanç provisional a 31-12-23

Concepte     Import
10. FONS ASSOCIACIO     16.393,44
    101. FONS ASSOCIACIO 16.393,44
    129. PERDUES I GUANYS
        12900000   PERDUES I GUANYS      
       
20. IMMOBILITZACIONS IMMATERIALS     2.602,82
    206. APLICACIONS INFORMATIQUES 2.602,82
        20600001   APLICACIONS INFORMATIQUES  2.602,82    
       
21. IMMOBILITZACIONS MATERIALS     9.189,20
    215. MOBILIARI 5.748,54
        21500001   MOBILIARI  5.748,54    
    216. EQUIPS INFORMATICS 2.166,48
        21600001   EQUIPS INFORMATICS  2.166,48    
    217. EQUIPS DE SONORITZACIO 1.274,18
        21700001   EQUIPS DE SONORITZACIO  1.274,18    
       
28. AMORTITZACIO ACUMULADA DE L’INMOVILITZAT      
    280. AMORTITZACIO ACUMULADA APLICACIONS INFORMATIQUES
        28000001   AMORTITZACIO ACUMULADA EQUIPS      
    281. AMORTITZACIO ACUMULADA D’EQUIPS INFORMATICS
        28100001   AMORTITZACIO ACUMULADA MOBILIA      
       
43. QUOTES SOCIS     15,00
    430. QUOTES SOCIS 15,00
    438. PREVISIO QUOTES SOCIS
        43008000   PREVISIO ANUAL QUOTES SOCIS      
       
48.  AJUSTAMENTS PER PERIODIFICACIO      
    480. DESPESES ANTICIPADES
    485. INGRESSOS ANTICIPATS -1.069,84
        48500001   INGRESSOS ANTICIPATS CAVVP      
        48500002   INGRESSOS ANTICIPATS AVPN  -1.069,84    
       
57. TRESORERIA     3.689,90
    570. CAIXA 1.612,24
        57000001   CAIXA EFECTIU AVPN  1.612,24    
        57000002   CAIXA EFECTIU CAVVP      
    572. BANCS I INSTITUCIONS DE CREDIT C/C VISTA 2.077,66
        57200001   CAJA MAR  1.010,83    
        57200002   BANC SABADELL  1.066,83    
       
60. DESPESES     20.237,13
    620. TAXES I TRIBUTS 28,44
        62000001   TAXES I TRIBUTS  28,44    
    621. REPARACIONS I CONSERVACIO 24,37
        62100001   REPARACIONS I CONSER  24,37    
    623. SERVEIS DE PROFESSIONALS INDEPENDENTS
        62300001   SERVEIS PROFESSIONALS      
    625. PRIMES D’ASSEGURANCES 526,93
        62500001   PRIMES ASSEGURANCES  526,93    
    626. DESPESES BANCARIES 624,18
        62600001   DESPESES BANCARIES  624,18    
    627 PUBLICITAT 1.560,62
        62700001   PUBLICITAT GENERAL ASSOCIACIO  916,58    
        62700010   DESPESES DE CORREU  644,04    
    628. SUBMINISTRAMENTS 3.703,94
        62800010   TELEFON I INTERNET  600,56    
        62800020   DESPESES DE NETEJA  1.524,98    
        62800030   DESPESES INFORMATICA  935,71    
        62800040   MATERIAL OFICINA  642,69    
        62800041   (*)MATERIAL OFICINA REPRO-ABAC      
    629. FESTA DEL BARRI 12.413,38
        62900001   MENJARS I BEGUDES FESTA BARRI  2.540,24    
        62900002   COLLES CASTELLERES FESTA BARRI      
        62900003   PROGRAMES FESTES DEL BARRI  1.662,54    
        62900004   SONORITZACIO – ILUMINACIO FB  3.545,30    
        62900005   GRUPS MUSICALS – OQUESTRES FB  1.617,90    
        62900006   GRUPS HAVANERES FESTA BARRI  1.000,00    
        62900007   ROM CREMAT: APROV I PREPARACIO  304,92    
        62900008   COBLES I AGRUP SARDA FB  850,00    
        62900009   ANIMACIO INFANTIL FESTA BARRI  707,85    
        62900010   COL.LABORADORS FESTA BARRI  220,00    
        62900011   DESPESES VARIES FESTES DEL BAR  452,13    
        62900012   PIROTECNIA FESTA BARRI  290,40    
        62900013   PUBLICITAT FESTA DEL BARRI  562,10    
        62900014   INGRESSOS FESTA DEL BARRI  -1.640,00    
        62900015   DESPESES DE CORREU FESTA BARRI      
        62900016   SERVEIS PROFESSSIONALS FB      
        62900017   TEL.LES ACROBATIQUES FES BARRI  300,00    
    630. FESTA MAJOR 750,00
        63000001   MENJARS I BEGUDES CAPTA FM      
        63000002   PUBLICITAT CAPTA FESTA MAJOR      
        63000003   DESPESES DIVERSES CAPTA FM      
        63000004   MENJARS I BEGUDES MATINADES FM  750,00    
        63000005   PUBLICITAT MATINADES FM      
        63000006   DESPESES DIVERSES MATINADES FM      
    631. FESTA DEL PATGE 242,07
        63100001   MENJARS I BEGUDES FESTA  PATGE  161,20    
        63100002   PUBLICITAT FESTA DEL PATGE  50,00    
        63100003   DESPESES DIVERSES FES PATGE  30,87    
    632. APORTACIONS A CURSETS
        63200001   APORTACIONS A CLASSES DE CUINA      
        63200002   APORTACIONS A CLASSES D’ANGLES      
        63200003   APORTACIONS VARIES      
    633. ALTRES DESPESES INDEFINIDES 363,20
        63300001   ALTRES DESPESES INDEFINIDES  363,20    
    634. LA MARATO DE TV3
        63400001   PUBLICITAT ACTES MARATO TV3      
        63400002   MENJARS  I BEGUDES  MARATO TV      
        63400003   SO I ILUMINACIO MARATO TV3      
    678. COMPTABILITZACIO ROBATORI
        67800001   COMPTABILITZACIO ROBATORI      
       
68. DOTACIONS PER L’AMORTITZACIO DE L’INMOVILITZAT      
    680. DOTACIONS PER L’AMORTITZACIO DE L’INMOVILITZAT
        68000000   DOTACIONS PER L’AMORTITZACIO      
       
70. INGRESSOS, SUBVENCIONS I DONACIONS     18.270,77
    721. INGRESSOS QUOTES SOCIS 5.040,00
        72100001   QUOTES ANUALS SOCIS  5.220,00    
        72100002   QUOTES ANUL.LADES SOCIS BAIXA  -180,00    
    722. PREVISIO QUOTES SOCIS
        72200000   PREVISIO ANUAL QUOTES SOCIS      
    723. INGRESSOS DE COL·LABORADORS. DONACIONS COMERCIANTS BARRI 3.616,00
        72300001   APORTACIONS COMERCIANTS BARRI  3.616,00    
    724. SUBVENCIONS OFICIALS A LES ACTIVITATS 8.504,77
        72400001   SUBVENCIONS AJUNTAMENT VILAFRA  8.244,49    
        72400002   SUBVENCIONS CONSELL COMARCAL  260,28    
        72400003   SUBVENCIONS GENERALITAT CATALU      
    728. DONACIONS I ALTRES INGRESSOS PER A ACTIVITATS 760,00
        72800001   APOR CLASSSES D’ANGLES INFANTS  760,00    
        72800002   APOR.  GIMNASTICA I IOGA      
        72800003   APORTACIONS CLASSES DE CUINA      
        72800004   APORTACIONS CLASSES DE COUNTRY      
        72800005   APORTACIONS CESSIO LOCAL SOCIA      
        72800006   APOR. CLASSES DE GANXET CREATI      
        72800007   APORTACIONS VARIES      
        72800008   APORTACIONS AL SOPAR DE BARRI      
        72800009   APORT CLASSES D’ANGLES ADULTS      
        72800010   APORT CLASSES DE FRANCES      
    760. INGRESSOS FINANCERS 350,00
        76000001   APORT LOTERIES DE CATALUNYA  350,00    
        76000002   APORT LA MARATO DE TV3      
       
80. RESULTAT DE L’EXERCICI – ENTITAT SENSE ANIM DE LUCRE      
    70. TOTAL INGRESSOS 18.270,77
    60. TOTAL DESPESES 20.237,13
RESULTAT DE L’ANY     -1.966,36

Pressupost 2024

INGRESSOS ANUALS
CONCEPTE IMPORT RESUM  
Conveni Ajuntament de Vilafranca 9.000 €                                 TOTAL INGRESSOS 21.000 €
Quotes Socis (Estimació 320) 6.400 €                                          TOTAL DESPESES 21.000 €
Aportacions Comerciants (Es. 100) 4.600 €                                BENEFICI / PÈRDUA 0 €
Aportacions d’Activitats Diverses 1.000 €                                   ENTITAT SENSE ÀNIM DE LUCRE OK
Total ingressos 21.000 €

DESPESES ANUALS
CONCEPTE IMPORT
Telèfon i Internet 600 €
Neteja local social 1.600 €
Festes del Barri: Estiu, Patge Raimon 13.000 €
Assegurances 600 €
Material oficina 700 €
Publicitat i publicacions 1.500 €
Col·laboracions amb la Festa Major 850 € Miquel Giner Tarrida Josep Mª Tobella
Despeses bancàries 550 € Tresorer President
Manteniment informàtic 600 €
Despeses diverses 1.000 €
Total despeses 21.000 €